Subject: mkm.ee 2024. aasta põhjalikus digiligipääsetavuse seires
From: "Marju Seling" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 5 Dec 2024 19:04:43 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Saadan meeldetuletuse, et ootasime 14. novembriks Teie mittevastavuste
tegevuskava. Palun edastage tegevuskava hiljemalt 18. detsembriks.

Kui vahepeal on tekkinud lisaküsimusi, andke märku.

Heade soovidega

Marju Seling

digiligipääsetavuse peaspetsialist

667 2064|  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Tarbijakaitse ja Tehnilise
Järelevalve Amet

Endla 10a 10122 Tallinn

From: Harri Puskar

Sent: Thursday, October 3, 2024 6:04 PM

To: [email-masked]

Subject: RE: mkm.ee 2024. aasta põhjalikus digiligipääsetavuse seires

Tere,

edastan allolevas kirjas mainitud põhjaliku auditi tulemused (manuses).

Kuna hindamistulemusi kajastav tabel on väga mahukas, siis on sellele
rakendatud mittevastavuste filter. See tähendab seda, et kõikidest
nõuetest, millele vastavust testiti, on vaikimisi kuvatud vaid need
nõuded, millel esineb vähemalt üks mittevastavus. Loodetavasti aitab see
tabelit kergemini läbi töötada.

Palun saata hiljemalt 14. november 2024 õhtuks minu e-postile
[email-masked]<mailto:[email-masked]> tegevuskava, kuidas ja
millal mkm.ee mittevastavused kõrvaldatakse. Ühtlasi palun vastavalt
tulemustele ajakohastada enda veebi ligipääsetavuse teatist või teatise
puudumisel see avaldada 14. november 2024 õhtuks. TTJA veebis on avaldatud
põhjalik teave teatise ja selle koostamise
kohta<https://ttja.ee/digiligipaasetavuse-tagamine/avalik#Teatis>.

Tegevuskava koostamise lihtsustamiseks oleme ette valmistanud tühja vormi
(manuses), mille saab ära täita. Seda vormi võib, aga ei pea kasutama.
Tegevuskava koostamiseks tuleb vormi lisada nõuetele mittevastavust
tekitavad vead ning selgitused lahendustest koos aegadega, millal on
plaanis vead parandada. Selgitused aitavad TTJA-l hinnata, kas
parandamiseks ettevõetavad tegevused on piisavad. Kui mõni viga jääb
segaseks, on võimalik selgituste lahtrisse kirjutada enda
küsimused-ettepanekud. Seda ülevaadet saab paindlikult kasutada vigade
parandamise käigus ka edaspidi (näiteks küsimuste korral saab sinna juurde
tekitada uue tulba, kuhu TTJA saab kirjutada lisaselgitusi jne).

Hindamistulemuste tabeli läbi töötamisel tasub tähele panna, et ühe
mittevastava nõude lõikes ühel konkreetsel alamlehel võib olla tuvastatud
mitu viga. Sellised vead on mõistlik panna mittevastavuste lahendamise
ülevaates erinevatele ridadele. Samuti tasub tähele panna, et mõni viga
võib korduda mitmel alamlehel (näiteks viga alamlehtede-üleses päises).
Selliseid vigu ei pea panema ülevaates erinevatele ridadele: piisab vaid
nende alamlehtede, kus viga esines, ülesse märkimisest vastavas lahtris.

Lisan ka, et me kajastame allolevas kirjas mainitud 2024. aasta avaliku
sektori digiligipääsetavuse aruandes ka seda, kas TTJA-le on esitatud
tagasiside, kuidas kavatsetakse tuvastatud mittevastavused korrastada.

Palun tagasisidet: küsimused-ettepanekud saame läbi rääkida.

Tervitades

Harri Puskar

digiligipääsetavuse ekspert

+372 667 2032| [email-masked]<mailto:[email-masked]> |
www.ttja.ee<http://www.ttja.ee/>

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla 10a, 10122 Tallinn

From: Marju Seling <[email-masked]<mailto:[email-masked]>>

Sent: Monday, May 6, 2024 2:26 PM

To: [email-masked]<mailto:[email-masked]>

Cc: Harri Puskar <[email-masked]<mailto:[email-masked]>>

Subject: mkm.ee 2024. aasta põhjalikus digiligipääsetavuse seires

Tere,

Olen Marju Seling, Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA)
digiligipääsetavuse peaspetsialist.

TTJA on alustamas iga-aastast põhjalikku digiligipääsetavuse seiret
veebilehtede ja mobiilirakenduste üle ning meie käesoleva aasta valimis on
ka https://mkm.ee/. Sel aastal on põhjaliku seire valimis kokku 16 veebi
ja 8 mobiilirakendust (Valimisse on arvatud 4 äpi nii iOS- kui ka
Android-versioon, mida käsitleme käesolevas seires eraldi äppidena).
Iga-aastase seire aluseks on avalikule sektorile kehtestatud
digiligipääsetavuse nõuded (AvTS §
32<https://www.riigiteataja.ee/akt/AvTS#para32>), seire teostamise kord
(rakendusotsus (EL)
2018/1524<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:3
2018D1524>) ning TTJA ülesanne teha järelevalvet digiligipääsetavuse
nõuete rakendamise üle (AvTS §
533<https://www.riigiteataja.ee/akt/AvTS#para53b3>).

Seire käigus viiakse läbi põhjalik audit, mis hindab veebidomeeni või
mobiilirakenduse vastavust Euroopa Liidu digiligipääsetavuse standardi EN
301 549 V3.2.1
(2021-03)<https://www.etsi.org/deliver/etsi_en/301500_301599/301549/03.02.
01_60/en_301549v030201p.pdf> lisas A (standardi lk
89<https://www.etsi.org/deliver/etsi_en/301500_301599/301549/03.02.01_60/e
n_301549v030201p.pdf#page=89>-104) viidatud avalikule sektorile
kohustuslikele ligipääsetavusnõuetele: Põhjaliku seire läbiviimise teostab
hankepartner ning testid auditi koostamiseks on plaanis teha hetkeseisuga
vahemikus 20. juuni-20. september 2024. Hiljemalt septembri lõpus saadame
hindamistulemused veebide ja mobiilirakenduste kontaktisikutele ning
palume kuu aja jooksul esitada plaan, kuidas kavatsetakse
mittevastavustega edasi tegeleda. Kajastame põhjaliku seire tulemusi 2024.
aasta avaliku sektori digiligipääsetavuse aruandes, mis avaldatakse TTJA
veebis 2024. aasta 4. kvartalis analoogselt varasemate aastate
aruannetega<https://ttja.ee/eraklient/tarbija-oigused/kaubandus-teenused/d
igiligipaasetavuse-tagamine#Aruanded>.

Loodame, et see audit aitab teil tagada vastavuse kohustuslikele
digiligipääsetavuse nõuetele.

TTJA eesmärk on teha teiega produktiivset koostööd, mistõttu palun teil
saata mulle ja Harri Puskarile
([email-masked]<mailto:[email-masked]>) mkm.ee sisu ja
tehnilise poole eest vastutavate inimeste kontaktid. Suhtluse nendega
võtab üle minu kolleeg Harri Puskar, kes vastutab põhjaliku seire
läbiviimise eest, kuid on hetkel teenistusest eemal (naaseb 20. mail).

Küsimused-ettepanekud saame läbi rääkida: neile vastab Harri, kui ta on
tagasi.

Heade soovidega

Marju Seling

digiligipääsetavuse peaspetsialist

667 2064| [email-masked]<mailto:[email-masked]>

www.ttja.ee<http://www.ttja.ee/> | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve
Amet

Endla 10a 10122 Tallinn